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WallFlex™ Ösophagus-Stent Stents

Unsere WallFlex Ösophagus-Stents sorgen für luminale Durchgängigkeit bei Patienten mit Ösophagusstrikturen, die durch intrinsische und/oder extrinsische maligne Tumoren verursacht werden, durch eine Kombination aus Flexibilität und Kontrolle für eine optimierte Patientenversorgung.

Gebrauchsanweisung

Eine Gebrauchsanweisung befindet sich in der Produktverpackung. Bitte kontaktieren Sie unser technisches Team für weitere.

Product Details

WallFlex Esophageal Details

Building on the best of Boston Scientific’s industry leading stents, the WallFlex Stent seeks to deliver luminal patency through a combination of flexibility and control to support your goal of optimised patient care.

The WallFlex Oesophageal Stent is available in fully and partially covered options and a variety of lengths and widths.

WallFlex Oesophageal Stent Details

Migration Resistance 
The Progressive Step Flared Ends may assist in anchoring the stent within the oesophageal lumen.

Stricture Resolution
The multiple wire braided construction is engineered to allow the WallFlex Oesophageal Stent to adjust to forces from the oesophageal anatomy such as strictures and peristalsis. The design allows for gradual stent expansion, which is typically complete after 24-72hrs.

Tissue InGrowth Prevention
The Permalume™ Silicone Covering extends the entire length of the WallFlex Oesophageal Stent in the fully covered version and is designed to prevent tumour ingrowth as well as stent concurrent oesophageal fistulas.

Removability & Adjustability
The Coated Polyester Removal Suture facilitates removal during the initial stent placement procedure.

Fluoroscopic Visualization
The Nitinol construction allows for clear visualisation during fluoroscopy, ensuring accurate stent placement.

Delivery System Details

Pre-dilation Avoidance
The 18.5 French (6.2mm), low profile delivery system is designed to traverse tight strictures.*

Endoscopic Placement
The Endoscopic Transition Zone is designed to aid in stent placement accuracy when deployed using endoscopic visualisation.

Stent Placement Accuracy
The coaxial delivery system is designed to result in 1:1 stent deployment.

The fully covered stent may be reconstrained up to 75% of deployment and 2 times during the initial stent placement procedure.**

* Predilation may not be required, depending on stricture lumen diameter.
** A stent cannot be reconstrained after the reconstrainment limit has been exceeded.

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Tools & Resources

Patient Nutrition Guide - Eating After Oesophageal Stent Placement 

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ENDO-1137011-AA

Technische Daten

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Klinische Informationen

Studienergebnisse zeigten, dass die Legung eines WallFlex Vollbeschichteten Ösophagusstents zur sicheren und wirksamen Unterdrückung einer malignen Dysphagie führte.

Dr. Allesandro Repici et al. verfassten die größte Studie zum WallFlex Vollbeschichteten Ösophagusstent, die in der Ausgabe vom Dezember 2014 des Digestive and Liver Disease Journal veröffentlicht wurde. Ziel der Studie war es, den klinischen (rezidivierende Dysphagie) und den technischen Erfolg des Einsatzes des WallFlex Vollbeschichteten Ösophagustents bei Patienten mit Dysphagie aufgrund von primärem inoperablen Speiseröhrenkrebs zu bewerten.

In der Studie ergab sich, dass die Legung eines WallFlex Vollbeschichteten Ösophagusstents zur sicheren und wirksamen Unterdrückung einer malignen Dysphagie führte. Die medianen Dysphagiewerte verbesserten sich von „3“ (Fähigkeit, nur Flüssigkeiten zu schlucken) auf „1“ (Fähigkeit, etwas feste Nahrung zu sich zu nehmen), jeweils vierzehn Tage und vier Wochen nach der Stentlegung. Darüber hinaus erhielten 24 der 82 Patienten (29,2%) nach der Stentlegung eine Chemotherapie und/oder Strahlentherapie.

Der Artikel „Management of Inoperable Malignant Oesophageal Strictures with Fully Covered WallFlex Stent: A multicentre Prospective Study“ ist unter https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25262010 verfügbar.

 
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